jueves, 31 de mayo de 2018

AGAINST GENDER VIOLENCE

One more year we all meet us on November 25 to fight against gender violence. After working in the classes in deeper ways with readings, stories, articles ... The school met to do a common activity.



All classes prepared and painted the chosen logo on a white T-shirt. We also joined in the schoolyard to sing all together the song: "Que nadie" by Manuel Carrasco and Malú.





Otro año más el colegio se reúne el 25 de noviembre para luchar contra la violencia de género. Tras trabajar en las clases de formas más profunda con lecturas, cuentos, artículos... El colegio se reunió para hacer una actividad común.

Todas las clases prepararon y pintaron el logotipo elegido en una camiseta blanca. Además nos unimos en el patio del colegio para cantar todos a una la canción: "Que nadie" de Manuel Carrasco y Malú.

VISIT TOWN HALL

The students of fifth grade had the honor of being able to attend to the plenary hall of the City Council and receive a talk by the Mayor of the town. They also visited the building and learned about the work they do there.

 El alumnado de quinto curso tuvo el honor de poder asistir a la sala de plenos del Ayuntamiento y recibir una charla del Excelentísimo Alcalde de la localidad.  Además conocieron las instalaciones y el trabajo y la labor que en ellas se desempeñan

 





HOMEMADE SOAP

Our fifth-grade students have made a homemade soap with the help of some grandmothers and our cooks.
They have learned that by recycling we can give a new use to materials that were going to be thrown away.


This so beautiful activity encompassed in natural sciences (chemical reactions and changes of state) will be an aid in our traditional market of peace, because the soaps that are made will be sold in the market.


Good job guys and girls!
 

Nuestros alumnos y alumnas de quinto curso han realizado con ayuda de abuelas y de nuestros cocineros un maravilloso jabón casero.
Han aprendido que reciclando podemos dar un nuevo uso a materiales que se iban a desechar.

Esta actividad tan bonita englobada en ciencias naturales (reacciones químicas y cambios de estado) será una ayuda en nuestro tradicional mercadillo de la paz, pues lo jabones que se realicen se venderán en el mercadillo.


!Buen trabajo chicos y chicas¡


PEACE WEEK

Our school works all year to improve coexistence and respect among all people. For this we carry out daily activities, but we always use as an excuse and to celebrate in a more special way the arrival of January 30: The Peace Day.





One more year we set up our market for Peace, to raise money for associations, events, countries or areas under development, etc.
This year our collection will be for the Pro-social dining Association of El Ejido.

During a week the school has been working on reinforcing values ​​such as self-improvement, friendship, perseverance, collaboration, respect ..., by viewing brief films.
Also, a worksheet small card has been made as a reflection so that the students value and reflect on the images seen.

The films displayed are:

- Piper: overcoming fears.
- Easy Life: improvement and effort
- Oktapodi: friendship and perseverance.
- Tamara: courage, effort, overcoming.
- A cloudy lesson: A cloudy lesson: collaboration, respect, family
- Party cloudy: Friendship (for children)



During this week we received the visit of some members of the Pro-dining Association of El Ejido, who explained students what role they perform, what people they attend and how we could collaborate with them.



The whole center joined hands to create these doves of peace. Each student drew the outline of his hand, cut it out and stuck it like a feather. We also included beautiful words related to peace that we would stick around the pigeons.

We can not forget that we also finish our handworks with recycled materials, to sell them in the market: soap, bags, monsters, bracelets, magnets, jewelers, dream catchers, leaves, strollers, photo frames ... and of course, our cake with chocolate












Nuestro colegio trabaja todo el año en mejorar la convivencia y el respeto entre todas las personas. Para ello realizamos actividades diarias, pero siempre utilizamos como excusa y para celebrarlo de una forma más especial la llegada del 30 de enero: Día de la paz.

Otro año más montamos nuestro mercadillo por la Paz, para recaudar dinero para asociaciones, acontecimientos ocurridos, países o zonas en desarrollo, etc.
Este año nuestra recaudación será para la Asociación pro-comedor social de El Ejido.

Durante una semana el colegio ha estado trabajando en reforzar valores como la autoestima, la superación, amistad, constancia, colaboración, respeto..., mediante el visionado de cortos.
Además se ha realizado una pequeña ficha a modo de reflexión para que el alumnado valore y reflexione sobre las imágenes vistas.

Los cortos visualizados son:

-          Piper: superación de los miedos.
-          Easy Life: superación y esfuerzo   
-          Oktapodi: amistad y constancia.
-          Tamara: valentía, esfuerzo, superación.
-          A cloudy lesson: A cloudy lesson: colaboración, respeto, familia
-          Party cloudy: Amistad (para infantil)



Durante esta semana recibimos la visita de la Asociación pro-comedor de El Ejido, donde se les explica a los alumnas y alumnos que función realizan, a qué personas atienden y cómo podemos colaborar con ellos.



Todo el centro unió sus manos para crear estas palomas de la paz. Cada alumno/a dibujo la silueta de su mano, la recortó y la pegó a modo de pluma. Además incluimos palabras bonitas relacionadas con la paz que iríamos pegando alrededor de las palomas.


No podemos olvidarnos que además terminamos los trabajos manuales con materiales reciclados, para venderlos en el mercadillo: jabón, bolsos, monstruitos, pulseras, imanes, joyeros, atrapasueños, separa hojas, cochecitos, marcos de fotos... y como no, nuestro bizcocho con chocolate.

SEASON LETTERS

Para felicitar la Semana Santa a nuestros compañeros de otros países hemos realizado unas postales de felicitación que les enviaremos.

Para esta actividad contamos con Respectina que es la mascota del colegio de Bulgaria.
Aquí podéis ver un ejemplo de las postales enviadas.


Estas son las bonitas postales que recibimos de nuestros socios.


To congratulate our colleagues from other countries for Easter we have made some congratulation cards to send them.

For this activity we have Respectina, which is the mascot of the Bulgarian school.
Here you can see an example of the postcards we have sent.


These are some beautiful postcards we have received from our partners.
compañeros de otros países hemos realizado unas postales de felicitación que les enviaremos.

Para esta actividad contamos con Respectina que es la mascota del colegio de Bulgaria.
















 OUR POSTCARDS



 




FROM POLAND CYPRUS AND BULGARIAN





 










TOURISTS

Llegó el carnaval al cole!!!!

Este día es uno de los días más esperados por el alumnado del centro, ya que nos reunimos todos en el patio y celebramos la fiesta de carnaval.

Este año hemos dedicado esta festividad al año internacional del turismo.

Carnival arrived at school !!!!

This day is one of the most expected days for the students of the center, as we all meet us in the schoolyard and celebrate the carnival party.

This year we have dedicated this festivity to the international tourism year















ANDALUCIA´S DAY

DÍA DE ANDALUCÍA

Como todos los años el centro celebra la fiesta de nuestra comunidad autónoma "Andalucía"

Este año las clases han realizado una investigación sobre cada una de las provincias y se han representado en stand para que todo el alumnado del colegio pudiera ver el trabajo realizado y obtener información de todas las provincias.

Hemos investigado y conocido personajes importantes como escritores, escultores, pintores, la gastronomía, costumbres, lugares que visitar, la economía... Un trabajo muy laborioso por parte de cada una de las aulas del centro.

Aquí podéis ver algunas imágenes de el trabajo realizado.

A la hora del recreo contamos con nuestro tradicional desayuno andaluz, gracias al AMPA y el comedor del colegio todos pudimos disfrutar de un buen desayuno con pan, aceite, tomate y jamón.

MUCHAS GRACIAS.

ANDALUCIA'S DAY

As every year in our center we celebrate the day of our autonomous community "Andalucía"

This year students have looked for information about each of the provinces and their project have been represented on stand so that all the students of the school could see the work done and get information from all the eight provinces.

We have investigated and known important people such as writers, sculptors, painters, gastronomy, customs, places to visit, the economy ... A very laborious work done by each of the classrooms of the center.

Here you can see some images of the work done.

At break time we have our traditional Andalusian breakfast, thanks to the help of AMPA and the school dining room cooks, we all enjoyed a good breakfast with bread, oil, tomato and ham.

THANK YOU VERY MUCH.